Konsult inom tillståndsprövning

Publicerat den
Kategoriserat som Lediga tjänster, Nyheter

DEN VI SÖKER

För att trivas i rollen som konsult hos oss på Marklund Solutions är du en person som är trygg i att arbeta självständigt och som gillar att ta initiativ. Vi söker dig som har några års erfarenhet från tillståndsprövning, framtagande av MKB och/eller anmälningsärenden. Vi ser gärna att du som person är ansvarstagande, noggrann, driven och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du kommer att möta mycket variation i ditt arbete och det är därför viktigt att du uppskattar nya utmaningar och kan hantera att planer ändras.

Tjänsten vi erbjuder innefattar i huvudsak arbetsuppgifter kopplade tillståndsprövning, till exempel:

Tillstånd, anmälningar och dispenser enligt 7 och 9 kap miljöbalken samt anmälan om vattenverksamhet enligt 11 kap miljöbalken

Utredningar och analys av miljöpåverkan från förstudie till utförande

Upprättande av miljökonsekvensbeskrivning enligt 6 kap miljöbalken

Statusrapporter enligt industriutsläppsförordningen

Miljöunderlag till förfrågningsunderlag och tekniska beskrivningar

Myndighetskommunikation

I rollen ingår även:

Uppdragsledning

Kontakter med myndigheter och beställare

Handledning av mer juniora konsulter

Försäljning av uppdrag

Delaktighet i andra typer av uppdrag som Marklund Solutions utför, utifrån din kompetens och utvecklingsönskemål

DIN BAKGRUND

Du har erfarenhet av en konsultroll eller som specialist, eller så kommer du från en tjänst inom tillverkande industri eller energibolag, t.ex. som miljöingenjör. Du har utbildning inom miljö, energiteknik, kemi eller motsvarande.

Du behärskar svenska i tal och skrift.
Innehar B-körkort.

VARFÖR MARKLUND SOLUTIONS AB

Marklund Solutions består av 20 kompetenta kollegor. Vi har en stark gemenskap och för oss är det viktigt att vi tillsammans känner engagemang för att skapa hållbara, skräddarsydda lösningar för och bygga goda relationer med våra kunder.

I rollen som konsult är frihet och ansvar en självklarhet. Vi arbetar självständigt samtidigt som vi samarbetar och hjälps åt. För oss är det viktigt med en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. Vi vill erbjuda våra medarbetare en stimulerande och utvecklande vardag med bra kollegor och spännande uppdrag.

Vår produkt är kompetens, vilket gör kompetensutveckling till en naturlig del av arbetet. Interna utbildningar och erfarenhetsutbyte sker kontinuerligt. Vi strävar efter att vara bäst på det vi gör och omvärldsbevakning är en viktig del av vårt arbete.

VI ERBJUDER DIG

Kontor i centrala Västerås 15 minuters promenad från järnvägsstationen

Möjlighet att arbeta viss tid på distans 

Generöst friskvårdsbidrag

Kollektivavtal

Pensionsavsättningar

Vinstdelning

26 meter till Västerås bästa bageri

För frågor om tjänsten kontakta gärna Emma Jansson, Energi- och miljökonsult. Övriga frågor hänvisar vi till Lena Brantberg på BraPersonal Sverige AB.

Emma Jansson
emma.jansson@m-solutions.se
021–40 40 55      
Lena Brantberg, Rekryterare,
BraPersonal Sverige AB
lena.brantberg@brapersonal.nu
0703-50 89 09  

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter tjänsten som något för dig? Hör av dig på direkten!